Acuvi erhåller order på cirka 20 miljoner kronor

November 9, 2022

Acuvi erhåller order på cirka 20 miljoner kronor

Acuvi AB meddelar idag att bolagets dotterbolag PiezoMotor har erhållit en ramorder om cirka 20 miljoner kronor (1,83 MEUR) från en kund inom halvledarindustrin.
Kunden är en ledande leverantör av litografiutrustning som används vid tillverkning av halvledare. Ordern är en ramorder med avrop över maximalt tre år. Den första leveransen har ett ordervärde på ca 7 miljoner kronor med planerad levereras under Q4 2022.

”Vi etablerar oss som en leverantör till en mycket avancerad och viktig industri. Det här är ett stort steg för vår satsning inom halvledarindustrin, en för Acuvi mycket intressant marknad med bra potential där vi arbetar med flera strategiskt viktiga och stora kunder”, säger Anders Kottenauer, VD för Acuvi.

Acuvis aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 november 2022 kl. 12:50 CEST.

Acuvi är en bolagskoncern som tillhandahåller världsledande system och teknologier som möjliggör högre precision och ökad miniatyrisering. Kunderna återfinns inom bland annat Life Science, halvledarindustri och avancerad optik. Acuvis aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market.