Kommuniké från extra bolagsstämma i PiezoMotor Uppsala Aktiebolag (publ)

Extra bolagsstämman i PiezoMotor Uppsala AB (publ), (”Bolaget”) ägde rum idag den 12 november 2021. Stämman beslutade med erforderlig majoritet i enlighet med följande:

Godkännande av styrelsens beslut om riktad nyemission
Extra bolagsstämma beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att godkänna styrelsens beslut från den 25 oktober 2021 om nyemission om högst 3 265 307 aktier av serie B, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Nyemissionen riktade sig till en på förhand vidtalad krets av professionella investerare utsedda genom ett accelererat book-building förfarande genomfört av Pareto Securities AB.

Genom den riktade nyemissionen ökar antalet utestående aktier och röster med 3 265 307, från 19 434 112 till 22 699 419. Aktiekapitalet ökar med 1 632 653,5 från 9 717 056 kronor till 11 349 709,5 kronor, motsvarande en utspädning om cirka 14,4 procent av antalet aktier och röster i Bolaget.

För mer information, vänligen kontakta:

Olof Stranding, CFO

Redeye AB, Mäster Samuelsgatan 42, 103 87 Stockholm. Tel: +46 (0)8-121 576 90. E-post: [email protected].

PiezoMotor är en bolagskoncern som tillhandahåller världsledande system och teknologier som möjliggör högre precision och ökad miniatyrisering. Kunderna återfinns inom bland annat Life Science, halvledarindustri, avancerad optik och konsumentelektronik.