PiezoMotor anställer global försäljningschef

October 2, 2020

PiezoMotor anställer global försäljningschef

PiezoMotor Uppsala AB (publ) meddelar idag att bolaget har anställt Rolf Kohler som global försäljningschef. Rolf har mångårig branscherfarenhet, bland annat som säljchef för Sydeuropa på schweiziska maxon Group, liksom ett stort kontaktnät inom såväl precisions- som högvolymapplikationer.

I samband med rekryteringen etablerar PiezoMotor en schweizisk filial.

”PiezoMotors teknologi och produkter står inför väldigt stora möjligheter. Framtidens behov av miniatyrisering och precision är enormt. PiezoMotor har förutsättningar att bli framgångsrikt i många applikationer. Jag vill vara en del av ett bolag som gör ett rejält avtryck på en stor global marknad”, säger Rolf Kohler.

”Vi har byggt upp en väldigt bra grund bestående av en stark produktportfölj, en bred kundbas och en spännande pipeline. Rolfs bakgrund, profil och nätverk passar perfekt in i vår strategi när vi nu ökar våra kommersiella aktiviteter och vår egen närvaro i marknaden”, säger Anders Kottenauer, VD.

Redeye AB, Mäster Samuelsgatan 42, 103 87 Stockholm. Telefon: +46 (0)8-121 576 90. E-post: [email protected].

PiezoMotor är en världsledande utvecklare och producent av banbrytande mikromotorer baserade på piezoelektriska material. Teknologin möjliggör mycket kompakta motorer med hög precision vilket uppfyller allt högre krav på miniatyrisering. PiezoMotor driver samarbeten med stora globala bolag och levererar motorer till kunder över hela världen. Vid huvudkontoret i Uppsala har PiezoMotor sin egen anläggning för utveckling och produktion.