PiezoMotor inleder nästa fas i 5G-projekt

Tester av massvolymmotorn LINK – som under 2020 genomförts av en av de största tillverkarna av utrustning för telekominfrastruktur – har fallit väl ut och PiezoMotor har idag fått en beställning på ytterligare LINK-motorer samt elektronik för nästa fas. Applikationen utgörs av mikrovågsfilter för 5G.
Den 26 mars 2020 meddelade PiezoMotor att LINK-motorer skulle levereras för vidare applikationstest hos en stor tillverkare av utrustning för telekominfrastruktur. Resultaten av dessa tester är goda och kunden har nu lagt en beställning på ytterligare LINK-motorer för att ta nästa steg i utvecklingen. Leverans sker under april 2021.

LINK-motorerna kommer att integreras i en prototyp för demonstration och tester hos en specifik slutkund. Applikationen utgörs av mikrovågsfilter för 5G.

Mikromotorer till utrustning för 5G ingår i PiezoMotors fokusområde Compact Drives som förutom telekom även inkluderar applikationer inom bland annat medtech.

Redeye AB, Mäster Samuelsgatan 42, 103 87 Stockholm. Telefon: +46 (0)8-121 576 90. E-post: [email protected].

PiezoMotor är en världsledande utvecklare och producent av banbrytande mikromotorer baserade på piezoelektriska material. Teknologin möjliggör mycket kompakta motorer med hög precision vilket uppfyller allt högre krav på miniatyrisering. PiezoMotor driver samarbeten med stora globala bolag och levererar motorer till kunder över hela världen. I Uppsala har PiezoMotor sin egen anläggning för utveckling och produktion.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som PiezoMotor Uppsala AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 januari 2021 kl. 14:55 CEST.