Christian Johansson förstärker styrelsen i Acuvi

February 3, 2023

Christian Johansson förstärker styrelsen i Acuvi

Acuvi AB meddelar idag att Christian Johansson under våren kommer att adjungeras till styrelsens möten för att därefter föreslås som ordinarie styrelseledamot vid kommande årsstämma.

Christian Johansson har tidigare varit bland annat Senior Vice President & CFO för SKF. Utöver det har Christian haft ledande positioner på bland annat Volvo och ABB.

“Vi välkomnar Christian Johansson till styrelsen i Acuvi och ser verkligen fram emot samarbetet. Christians erfarenheter och nätverk inom såväl industri som den finansiella marknaden är mycket relevant för Acuvi och den fas koncernen befinner sig i där ambitionen är att kombinera tillväxt med hög lönsamhet och bred kundbas med stor potential”, säger Adam Dahlberg, styrelseordförande i Acuvi.

”Jag ser mycket fram emot att bidra till Acuvis utveckling i en framtida roll som styrelseledamot. Bolagsgruppen är i ett mycket spännande läge med intressant teknologi inom växande marknadssegment. Jag hoppas att många års erfarenhet från ledande befattningar i internationella, industriella koncerner kan komma till nytta så Acuvi kan fortsätta sin resa som lönsamt tillväxtbolag”, säger Christian Johansson.

Styrelsen adjungerar Christian Johansson under våren 2023 och valberedningen kommer att nominera honom för val vid kommande årsstämma. Valberedningen i Acuvi består av representanter för de tre största ägarna – Adam Dahlberg, Ping Faulhaber och Swedbank Robur.

Olof Stranding, tf VD

Certified Adviser: Redeye AB

Acuvi är en bolagskoncern som tillhandahåller världsledande system och teknologier som möjliggör högre precision och ökad miniatyrisering. Kunderna återfinns inom bland annat Life Science, halvledarindustri och avancerad optik. Acuvis aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som PiezoMotor Uppsala AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 februari 2023 kl. 14:00 CEST.